Friday 24 November 2017

Bicara jutawan forex saya


Jutawan Forex Saya percaya anda sudah tentu pernah tahu atau dengar tentang FOREX sebelum ini. Atau mungkin juga anda pernah melakukan dagangan FOREX tanpa anda sedari. Forex atau atau FX adalah singkatan kepada Foreign Exchange (Tukaran Matawang). Bagi anda yang pernah ke luar negara, sudah tentu e pernah menukar wang di mana-mana penggurup wang (trocador de dinheiro). Contohnya, jika anda ingin ke Amerika Syarikat. Anda perlu menukar wang anda kepada Dólar dos EUA sebagai persediaan untuk perbelanjaan anda di sana nanti. Anda mungkin ingin membawa wang saku sebanyak RM 1.000. Anda boleh menukar wang anda kepada matawang Dólar dos EUA com mana-mana trocador de dinheiro Berdekatan tempat tinggal anda, atau menukarnya melalui trocadilho de dinheiro de KLIA sebelum berlepas, atau trocadilho melalui trocadilho de dinheiro de John F Kennedy Aeroporto de Nova York setibanya anda di sana. Walaupun anda boleh menukar Ringgit Malásia di mana-mana money changer, anda pasti akan dapati, kadar yang di kenakan adalah berbeza-beza di antara satu money changer change money money yang lain. Anda mungkin mendapat kadar MYR1USD0.28 daripada money changer berdekatan rumah anda, MYR1USD0.25 di KLIA dan mungkin MYR1USD0.20 jika anda menukarnya di JF Kennedy Airport. Jika anda pernah melakukan aktiviti sedemikian, bermakna anda sudah pun melibatkan diri dalam Forex. Iaitu pertukaran atau perdagangan matawang atau juga dikenali sebagai FX. Setiap hari berjuta-juta orang memperdagangkan matawang di seluruh dunia. Ada yang memperdagangkan di trocador de dinheiro dan ada juga yang melakukannya melalui banco-banco dan ada juga yang melakukannya melalui corretor-intermediário FOREX. Sama juga seperti pengalaman anda sebelum ini, depositante de dinheiro, lain kadarnya, corretor de contas da BEAJ, FORNECEDOR, masing-masing menetapkan kadar yang berbeza mengikut kehendak masing-masing. FOREX merupakan satu pasaran kewangan yang terbesar di dunia di mana nilai dagangan secara purata mencecah sehingga USD 2,5 trilhões dalam satu hari. Jumlah ini adalah sebanyak 100 kali ganda nilai dagangan saham di Nasdaq dalam satu hari. Perdagangan FOREX berjalan tanpa henti selama 24 jam setiap hari kecuali Sabtu dan Ahad. Dagangan FOREX setiap hari bermula jam 8 pagi Isnin di Sydney (5 pagi Isnin waktu Malásia) dan kemudiannya bergerak mengelilingi dunia dengan diikuti oleh pasaran TOKYO (9 pagi waktu Malásia), Londres (4 petang waktu Malásia) e Nova York (8 malam waktu Malásia ). Sebaik sahaja pasaran di New York ditutup (jam 5 pagi waktu Malásia), dagangan seterusnya akan bersambung dengan pasaran di Sydney semula dan akan berterusan sehingga 5 petang Jumaat di New York (5 pagi Sabtu waktu Malásia). Selepas itu, kita bolehlah berehat daripada trading pada hari Sabtu dan Ahad. Dagangan akan bersambung semula pada pagi Isnin berikutnya. FOREX juga merupakan suatu perdagangan yang unik. Pasaran FOREX tidak berpusat. Tiada bursa yang khusus untuk FOREX seperti bursa saham dan tiada kadar harga yang seragam dalam perdagangan FOREX. Setiap broker menawarkan harga yang berbeza kepada pelanggan masing-masing. Terdapat dua jenis dagangan FOREX iatu SPOT FOREX do FUTURE FOREX. Dalam SPOT FOREX pedagang membeli atau menjual matawang pada masa yang sama. Manakala FUTURE FOREX adalah berkonsepkan satu perjanjian untuk membeli dan menjual sesuatu matawang pada masa akan datang yang telah dipersetujui bersama samaada dalam tempoh satu bulan, dua bulan ataupun tiga bulan akan datang. Saya tidak akan membincangkan perdagangan UTURE FOREX dalam blog ini. Saya hanya akan membincangkan tentang SPOT FOREX. Sejarah FOREX bermula selepas berakhirnya sistem kadar tukaran tetap dan bila bermula kadar tukaran fleksibel sekitar tahun 70an. Pada ketika itu dagangan FOREX Hanya dilakukan di antara institusi kewangan seperti bank-bank pusat, syarikat multinasional dan pedagang-pedagang besar sahaja. Hanya mereka yang mempunyai latar belakang kewangan yang kukuh dibenarkan untuk melakukan dagangan ini. Matawang utama yang diperdagangkan ialah Dólar dos EUA, EURO, iene japonês, Swiss frank dan British libra esterlina. Mulai tahun 1997, seiring dengan perkembangan internet, FOREX mula didagangkan melalui internet. Jumlah dagangan juga mula dipecahkan kepada unit-unit yang lebih kecil. Broker-broker FOREX mula memperdagangkan matawang ini kepada pedagang-pedagang kecil seperti saya dan anda. Pada masa sekarang, walaupun telah wujud beratus-ratus corretor FOREX diseluruh dunia, banco-banco besar bertaraf antarabangsa masih merupakan pedagang matawang yang utama dalam perdagangan FOREX ini. Deutsche Bank adalah merupakan salah satu pedagang utama selain daripada UBS, City Group, HSBC, fx, J. P. Morgan Chase, Coldman Sachs, ABN Amro, Morgan Stanley e Merril Lynch. Kesemua bank ini dikatakan menguasai lebih daripada 70 dagangan FOREX dalam satu-satu masa. Terdapat dua jenis broker FOREX pada masa ini iaitu ECN (Rede de Comunicação Eletrônica) do Market Maker. ECN biasanya menguruskan dagangan dalam kuantiti yang lebih besar, pelangan mereka biasanya terdiri di kalangan banco-banco dan juga institusi kewangan lain. Corretora ECN tidak banyak. Mereka hanya menjadi orang tengah di antara banco atau institusi institusi kewangan lain. Adakalanya sesuatu matawang itu dijual dan dan dibeli por pedagang ECN pada harga yang sama. Jadi, bagaimana mereka mendapat keuntungan Mereka mengenakan komisyen ke atas setiap transaksi atau dagangan yang dilakukan. Itulah keuntungan mereka. Berbeza dengan broker Market Maker, mereka berurusan dengan dagangan yang lebih kecil dan pelanggan utama mereka ialah individu seperti anda dan saya. Broker jenis ini tidak mengenakan komisyen. Sebab itu biasanya anda akan temui dalam iklan mereka Zero Comission atau Comission Free. Jadi bagaimana mereka não selecionou Keuntungan mereka ialah daripada espalhado. Distribua yang dikenakan adalah berbeza mengikut par dan juga berbeza di antara satu broker dengan broker yang lain. Apakah par Dagangan FOREX dilakukan dalam bentuk pasangan atau par de danças, seperti EUROJPY, USDCHF e USDGBP. Matawang pertama dikenali sebagai moeda de base manakala matawang kedua dikenali sebagai moeda da cotação atau moeda de contatos moeda atau moeda. Bagaimana pulak dengan espalhou Apabila kita memperdagangkan matawang, kita akan diberikan dua sebutharga iaitu lance per ask. Sama juga ketika kita berurusan dengan penggurup wang. Sebagai contoh, par EURUSD 1.23851.2390: 1.2385 dikenali sebagai preço de oferta manakala 1.2390 pula ialah peça preço. Oferecer ialah harga yang ditawarkan jika anda ingin menjual base moeda manakala pedir pula ialah hagar yang ditawarkan jika anda ingin membeli moeda base. Jika anda perhatikan, anda terpaksa membeli dengan harga yang lebih tinggi dari harga jualan. Perbezaan harga jual dan beli inilah yang merupakan keuntungan kepada pihak corretor ataupun dikenali sebagai espalhado. Untuk pengetahuan anda, perdagangan FOREX di Malásia hanya dibenarkan kepada institusi kewangan seperti bank, money changer dan institusi-institusi yang dibenarkan sahaja. Tiada lesen broker FOREX dikeluarkan kepada mana-mana syarikat. Jika anda melihat ada terdapat iklan syarikat FOREX berhampiran tempat anda, mereka sebenarnya menjalankan urusniaga yang tidak sah di sisi undang undang Malásia, maknanya beroperasi tanpa lesen. Mereka cuma mendaftar syarikat mereka de SSM (Suruhanjaya Syarikat Malaysia) tetapi mereka tiada lesen untuk memperdagangkan matawang. Sekiranya pihak berkuasa menyerbu syarikat berkenaan, para pelanggan syarikat itu mungkin tidak akan mendapat semula segala pelaburan mereka. Oleh itu berhati-hati lah. Siapa Saya Saya tidak berminat untuk mendedahkan identiti saya di sini. Apa yang ingin saya kongsikan di sini ialah pengetahuan dan pengalaman saya dalam FOREX. Saya mula menceburi bidang FOREX ini pada penghujung tahun 2005. Dulu saya bekerja di sektor awam, gaji hanyalah cukup-cukup makan. Saya percaya sebahagian besar kakitangan kerajaan hanya hidup cukup-cukup makan sahaja. Mereka yang bergaji besar, mereka yang pandai mengurus wang dan berjimat mungkin akan akan dapat hidup dengan selesa dan lebih dari cukup makan. Ketika saya makan gaji dulu, adakalanya hidup bukan setakat cukup makan, malah tak cukup makan pun ada. Adakalanya terpaksa berhutang di sana-sini. Potongan untuk membayar pinjaman koperasi dan banco mencecah hampir separuh sebulan gaji. Kereta dah 4 kali tukar pun semuanya adalah kereta em segunda mão. Tak pernah rasa beli kereta baru. Nak renova a rotina taxal selalu terbabas. Bila Time tayar botak, mula la fikir nak ikat perut, pinjam sana sini. Pada bulan novembro de 2005, seperti kebanyakan ibu bapa yang lain, saya dan isteri tengah berkira-kira orçamento untuk membeli persiapan persekolahan anak-anak. Então, waktu itu antara perkara yang saya selalu cari di internet ialah peluang-peluang untuk menambahkan pendapatan. Akhirnya nasib menemukan saya dengan laman web yang menceritakan tentang FOREX. Saya telah belajar secara membaca pelbagai artikel dan tutorial yang terdapat di internet secara percuma. Saya telah melakukan paper trading selama lebih 8 bulan. Saya juga telah mencuba pelbagai strategi dan juga indicador. Akhirnya saya telah memilih beberapa indicador yang sesuai dengan cara trading saya. Antaranya EMA 5, 10, 20, 50, 100, 200, SAR parabólica, MACD, Stochastic e grupos de Bolinger. Pada penghujung bulan Ogos 2006 saya telah membuka akaun di migfx. ch dengan menggunakan wang pinjaman daripada Banco Rakyat sebanyak RM15,000. Saya mula trade dengan depósito sebanyak USD 2.000 (RM 7,600) Selepas beberapa bulan, selepas mengalami pelbagai kerugian sehingga terpaksa menambah depósito baru, akhirnya saya mampu beroleh keuntungan terkumpul yang agak lumayan. Sejak itu, saya sentiasa memantapkan diri saya dinganistão estratégia dan indicador yang saya rasa paling sesuai dengan saya. Pada bulan Jun yang lalu. Pada usia 46 tahun iaitu pada 16 jun 2007 (hari lahir saya), saya telah bersara daripada perkhidmatan awam dan kini trade Forex sepenuh masa. Prestasi saya pada ketika ini amat memuaskan, prestasi trading saya setiap bulan adalah antara 85 8211 90 comércio de lucro. Jumlah kerugian bagi setiap trade juga amat kecil iaitu antara USD 70 8211 300 por comércio, manakala keuntungan pula adalah antara USD 150 8211 1.500 bagi setiap trade. Pendapatan saya sebulan RAHSIA. ) Masa terluang yang begitu banyak sekarang, mendorong saya untuk menghasilkan blog ini untuk tujuan berkongsi pengetahuan dan pengalaman dengan anda semua. Tuaian pertama saya bulan Mei yang lalu. Salam andai tuan masih ada lagi. Jika ada kelapangan chamar saya. Firdaus 0126906085..saya mencari sifu untuk mendidik saya dalam bidang ni. Saya juga sekarang berkhidmat dalam sektor awam Pergh. Terbaik la tuan Sugiro que você use o 1 corretor Forex - AvaTrade. Banco Tak Mahu Rahsia Ini Bocor. Investimento financeiro passivo. Sekali Invest, Lucro RM600,000.Duduk Diam-Diam Dapat Duit. Terbukti.160 Canal dicipta untuk sesiapa yg berminat untuk Investimento de curto prazo (Min. 3 Tahun) atau kurang.160 Pelaburan adalah bresaskan Plataforma de negociação Forex.160 Bagi sesiapa yang selalu PERDA dalam berdagang FOREX, Ini peluang terbaik untuk anda.160 Dengan Follow Trader Profesional, anda meminimumkan PERDA dalam berdagang dan Lucro 15 ke 25 Sebulan.160 Comerciante ini adalah Comerciante Profissional da Rússia yang telah comércio dengan lucro keuntungan 15 ke 25 sebulan sejak tahun 2014 lagi. Ramai yang telah jadi jutawan dengan hanya melakukan Copy Trade comerciante bersama ini.160 Berikut adalah catatan keuntungan trader ini sejak 2014. Beliau berjaya kembangkan Modal USD5,000 ke USD255,000 dengan pengetahuan Teknikal Trading yang dimiliki oleh beliau: -160 Fev 2014. 21.35160 Mar 2014. 18.47160 Abr. 2014. 18.18160 Mei 2014. 20.01160 Jun 2014. 16.38160 Jul 2014. 21.35160 Ago 2014. 19.31160 Set. 2014. 18.78160 Okt 2014. 21.19160 Nov 2014. 30.00160 Dez. 2014. 25.13160 Jan 2015. 22.98160 Fev 2015. 23.53160 Mar 2015 31.13160 Abr. 2015. 29.94160 Mei 2015. 27.27160 Jun 2015. 22.53160 Jul 2015. 26.12160 Ago 2015. 19.83160 Set. 2015. 24.80160 Okt 2015. 19.79160 Nov 2015. 19.79160 Dez. 2015. 14.50160 Lucro 2016. Sila whatsapp saya untuk details.160 Anda tidak Perlu buat apa2. Just Deposit dan tengok akaun anda GROW setiap hari.160 Bagaimanakah RM 460 boleh menjadi sehingga RM 60,000 dalam 3 tahun160 Bagaimanakah RM 4,600 boleh menjadi sehingga RM 600,000 dalam 3 tahun160 Unjuran Keuntungan Modal RM 460 USD100 (15 Profit Est Setiap Bulan) 160 160 Bulan 0 RM 460160 Bulan 1 RM 529.00160 Bulan 2 RM 608.35160 Bulan 3 RM 699.60160 Bulan 4 RM 804.54160 Bulan 12 RM 2,461.12160 BULAN 13 RM 2,830.28160 Bulan 14 RM 3,254.82160 Bulan 24. RM 13,167.58160 Bulan 25. RM 15,142.72160 Unjuran Keuntungan Modal RM 4,600 USD 1000 (15 Lucro Est Setiap Bulan) 160 160 Bulan 0 RM 4,600.00160 Bulan 1 RM 5,290.00160 Bulan 2 RM 6,083.50160 Bulan 3 RM 6,996.00160 Bulan 4 RM 8,045.40160 Bulan 12 RM 24,611.20160 BULAN 13 RM 28,302.80160 Bulan 14 RM 32,548.20160 Bulan 24. RM 131,675.80160 Bulan 25. RM 151,427,20160 160 Bulan 36. RM 612,607.40160 160 Ini formula berdasarkan Profit 15 setiap bulan yang dicatatkan oleh Trader Profesional ini: -160 Bayangkan jika anda Gandakan Investimento anda kepada RM 46,000. Ia akan membawa pulangan sehingga RM 6 JUTA.160 Saya akan whatsapp Detalhes Akaun Leader untuk copytrade. Saya juga akan para a frente Slide Apresentação untuk maklumat details.160 Whatsapp ke 013-8866725 (Mohd Jawaheer) 160 Whatsapp ke 013-8866725 (Mohd Jawaheer) 160 Whatsapp ke 013-8866725 (Mohd Jawaheer) 160 Ramai orang Malásia yang telah juntar-se ao lucro da mula Setiap Bulan. Junte-se a Sekarang untuk masuk ke dalam Grup WhatsApp IgoFx Malásia.

No comments:

Post a Comment